Thursday, December 3, 2009

我,该放手吗?

朋友,还记得当初我们第一次见面的情景吗?

大家握着手,对彼此充满了好奇` 期望。

在茫茫人海中,我们由陌生人成为了朋友。

刚认识的我们好像有说不完的话题,当彼此面对困难时会帮忙,对彼此也会尽量迁就`忍让。

日子久了,昔日的场景不再,大家见面时也不知道要说什么,剩下的只是对彼此的批评`冷嘲热讽`不耐烦。

是我变了吗?还是大家的友情已经随着 时间的流逝` 距离的分隔` 生活圈子的不同 而慢慢变了呢?


有时大家就像图片里的两个人相斗(明争暗斗),却没发觉到大家的友情已经受到威胁,就像海里的鲨鱼等着上天给的食物。
朋友应该是互相帮忙,而不是互相利用的。



朋友,想对你们说,从第一天握起你们的手,把你们当成朋友,我就没想过要放下。不管过了多久,你我在哪里,我都会尽量维持着我们的友情, 因为我知道一旦我放下了,我们的友情也许也会在不知不觉中被加上了句号。我由衷地珍惜我们之间的友情,可是友情毕竟还是需要双方面的付出`经营才能维持。我自问用真心对待我身边的朋友,但是遇到冷冷的回应或是从来没主动联络的朋友,我还能怎样?

我也是人,也会累的... 我,该放手吗?

7 comments:

Anonymous said...

"Live happily n appreciate wat i have now." this was what you have said.

Let it be. Why worry about how others behave? As long as you are pleasent and friendly, you will always have friends. :)

Nothing is eternal. Live happily and be yourself.

All the best.

just a passer-by :)

Jin Hong said...

ya, live happily n appreciate wat i have now. Tat's wat i said.
But sometimes those frens reaction really make my heart so cold n i m feeling myself been treated like a fool or a toy.
Really hope there is something which is eternal.

thank you passer-by. =)

Anonymous said...

朋友有如杯,友情有如水;
水是杯中物,而杯是具体。
杯子是用来装水的,水可以用来解渴;
没有水的杯子是空虚的,没杯的水仍然可以解渴。

别人不珍惜友情是有具体而无内涵,是别人的损失。
只要你珍惜友情,又何必理会容友情的具体是谁呢?

世间无常,世间情亦不永恒。
但切记“五百年的回眸才换来今生的擦肩而过”,要珍惜哦。

Anonymous said...

The cold-shoulder treament which you thought your friends gave you could be prejudice. True friends don't pretend. Have you ever considered that perhaps your friend was not in a good mood then? ......

However, when you care too much about others' reactions, you tend to live by your own imaginations of others' thoughts! Do you really want to live like that?

Richard is right. 只要你珍惜友情,又何必理会容友情的具体是谁呢?

By the way, God is eternal. :)

just a passer-by :)

Jin Hong said...

i get wat u both mean, i try my best to do it.
thank you very much~ ^^

Anonymous said...

Jh, dun give up on me neh.. just mayb sometime im too lazy to contact my fren only.. u can contact me de ma.. ^^
-KC-

Jin Hong said...

wah kc, u still got view my blog de ? surprise..haha...
nvm la, u know u hardworking in contact-ing someone else. hehe.... Lolz... =)

Post a Comment